MAKYAJ FIRÇASI TEMİZLİĞİ

makyaj fırçası nasıl temizlenir

Günaydın.
Bugün pazar günü rutinlerinden biri haline gelen  Makyaj Fırçası Temizliğinden bahsetmek istiyorum sizlere.Biliyorsunuz ki iyi bir makyaj için fırça seçimi çok önemli e tabi temizliği de.
Cilt temizliğimize nasıl özen gösteriyorsak makyaj fırçalarının temizliğine de özen göstermeliyiz.Aksi halde cildimiz de beklenmedik sorunlarla karşılaşabiliriz.Kirli fırça kullanımı sonucunda cilde bakterilerin yerleşmesi ile birlikte çeşitli enfeksiyonel hastalıklar,sivilce ve milium gibi problemler yaşayabiliriz.

makyaj fırçası temizleme

Gerek cilt sağlığımız için gerekse fırçaların uzun ömürlü kullanımı için haftada bir kere makyaj fırçalarını mutlaka temizlemek gerekir.Makyaj fırçalarınızı temizlerken fırça temizleme solüsyonu,bebe şampuanı,beyaz sabun,yüz temizleme jeli,brush egg (fırça temizleme aparatı) ve silikon fırın eldivenlerini kullanabilirsiniz.
Ilık su dolu bir kaba şampuan yada yüz yıkama jeli koyun, fırçalarınızı bir süre bu kapta bekletin.Ardından gövde kısımlarına su değmeyecek şekilde ılık su ile durulayın.İsterseniz fırçalarınızı beklettiğiniz karışıma bebe yağı yada zeytin yağı da ekleyebilirsiniz böylece kirden daha kolay arınır ve yumuşacık olurlar.

makyaj fırçası temizleme solüsyonu

Son zamanlarda benim fırça temizliğinde ki en büyük yardımcım hatta kurtarıcım ise silikon fırın eldiveni diyebilirim.:)Sayesinde elde fırça yıkama ile uzunca bir süre uğraşmama gerek kalmıyor.
Eldiveni elime giyiyorum tırtıklı kısmına bir miktar bebe şampuanı döküyorum.Fırçanın kıllarını ılık su ile ıslatıp tırtıklı yüzeye sürtüyorum.Gövde kısmına su değmeyecek şekilde baş aşağı tutarak ılık su ile duruluyorum.Fırçam saniyeler içerisinde pırıl pırıl oluyor.:)

makyaj fırçası temizliği

Makyaj süngerini ise yıpranmaması için beyaz sabun ile yıkıyorum.Islak süngere beyaz sabunu sürüyorum ve yavaş yavaş ovalıyorum ardından ılık su ile duruluyorum.

makyaj fırçası nasıl temizlenir

Yıkadığım fırçaların ve süngerin fazla suyunu çok bastırmadan kağıt havlu ile alıyorum.Ardından kağıt havlunun üzerine kıllarının formu bozulmayacak şekilde dizip,kurumalarını bekliyorum.
Fırçalarınızın kıllarının formunun bozulmaması için baş aşağı sarkacak şeklide asarak da kurutabilirsiniz.
Fırçalarınızı kuruturken fön makinesi,radyatör,ısıtıcı gibi şeyler kullanmayın,kendi halinde kurumasını bekleyin.
Fırçalarınızı sıcak su ile yıkamayın.
Fırça kıllarının gövdeye bağlandığı kısıma kesinlikle su değdirmeyin.Aksi halde yapışkan kısmı zarar görür ve fırçanızın kılları dökülür.
Makyaj fırçalarınızı düzenli olarak temizler ve kapalı olarak formları bozulmayacak şekilde muhafaza ederseniz uzun yıllar kullanabilirsiniz.:)

Sevgi ve güzellik ile kalın.:)



Selinayslife

Yazımı Okuduğun İçin Teşekkürler! Hadi Yorum Bırak!

4 yorum:

  1. Fırın eldiveni çok akıllıca :) Bende alternatif ne olur diye düşünecektim geçen bakayım demiştim, neden olmasın, teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle dene derim çok pratik çok kullanışlı .:)

      Sil
  2. oh mis gibi şimdi tertemiz fırçaları kullanma zamanı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet temiz fırça gibisi yok keşke hiç kirlenmeseler :)

      Sil